søndag den 25. november 2012

Kursus hos Bettina Holst

Sidste weekend var jeg på kursus hos Bettina Holst i Haslev. Jeg kender Bettina fra hendes blog, som jeg har fulgt det sidste års tid.
Bettina er for ikke så længe siden flyttet til et dejligt hus i Haslev, hvor der er en ekstra selvstændig bygning, som hun er ved at sætte i stand til kurser. Det første kursus blev altså afholdt sidste weekend.

En weekend i luxus. Først fik vi dejlig morgenmad, så malede vi, så fik vi frokost, og så fik vi sandelig også kaffe, kage og slik hen på eftermiddagen.
Søndag startede det hele forfra. Nedenfor kan I se nogle af de malerier, der blev fremstillet.

Det svære er, hvornår et billede er færdigt. Bettina var rigtig god til at vejlede os, og lære os nye teknikker. Bettina bruger både kul, fedtfarver, oliepasteller og andet på sine malerier. En hel ny verden for mig.

I kan se hendes malerier på www.bettinaholst.dk - siden er et besøg værd.

Selv om vi kommer på kursus hos Bettina fordi vi kan lide hendes billeder, så var der faktisk ingen af de producerede billeder, der kom til at ligne Bettinas.

Fra tirsdag har jeg fået lov til at udstille mine billeder(tryk) på skolens læreværelse. Det er første gang jeg gør sådan noget - bortset fra dengang Helle og jeg lavede silkemaleri i 1989:-)
Glæder mig til at se billederne hænge sammen på én væg.




1 kommentar:

  1. Selv tak for en hyggelig weekend Inken og for din søde tilbagemelding :-). Nu er jeg tilmeldt som fast læser, så jeg kan holde dig i male-ørerne og følge med på sidelinien :-)))

    SvarSlet