tirsdag den 11. juni 2013

Daybed

Endelig kom dagen, hvor manden tog til Kina på forretningsrejse, og jeg kunne i al åbenhed lave en DAYBED, som jeg længe havde fablet om.
IKKE TALE OM, var min mands svar altid. Nu havde vi fået en hængekøje, og det måtte være nok. Gør lige opmærksom på, at vi er 5 personer i husstanden!
I går revnede hængekøjen dog, og jeg har nu foreslået min mand, at vi laver en mindre DAYBED til den anden terrasse - tror faktisk ikke han synes ideen er så tosset!





 

Jeg kom tilfældigvis forbi en container, hvor der stod to meget store paller. Gik ind i butikken og spurgte en ganske ung arbejdsdreng, om jeg måtte få pallerne - skyndte mig at sige, at jeg gerne ville give lidt for dem. En kasse øl, og pallerne var mine.

Hjem og hente trailer og to stærke piger - manden var jo ikke hjemme!

Nu var far jo ikke hjemme, men Rasmus(min søn på 10 år) vidste præcis, hvor vi skulle finde skruer og skruemaskine i fars værksted. Bits´ene blev fundet og prøvet i skruerne, og så gik Rasmus og hans ven Anders i gang med at skrue hjulene på - jeg hjalp dog lidt.
Desværre var jeg for nærrig i forhold til hjulene, og fik købt hjul, der ikke kunne drejes. Rigtig dumt, men købte nye i Ikea, som nu venter på at blive sat på. Dog har vi ikke haft brug for at flytte sengen, så indtil videre har de fungeret fint.

Jeg havde advaret Torben(manden), mens han var i Kina, at jeg ville lave noget helt vildt mens han var væk.
Den nye Daybed står foran huset - lige ved hoveddøren. Torben kommer hjem og går meget ledende rundt i huset. Til sidst spørger han, hvad det er jeg har lavet. Tænk at han er gået forbi en Daybed på 120x240 uden at se den. Han sku´ vist bestille tid hos Louis Nielsen.

Inspirationen har jeg oprindelig fra www.tinadalboege.dk, men inden jeg fik snøvlet mig færdig, har www.anettelyskjaer.dk og www.bettinaholst.dk også været i gang. Kig ind på deres sider og bliv inspireret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar